vere analüüs 08.02.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Mida näitab vereanalüüsis Eosinofiilide suhtarv 7,7 ja eGFR(CKD-EPI) 87,16 ml/min/1,73m2. Kas on vajalik perearsti poole pöördumine?
Kolesterool 6,9 ja veresuhkur 5,6. Kõik teised näitajad, mis on südamepaketis ja taimetoitlase paketis on normipiires.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie kolesterooli näit on soovitavast normist kõrgem, kuid arvestades, et olete taimetoitlane, ei saa asi olla toitumises. Tasuks juurde teha teised vere lipiidide tasakaalu iseloomustavad markerid (HDL ja LDL kolesterool ning triglütseriidid), et otsustada, kas üldse ja millised on võimalikud riskid (näiteks südametervisele).
Veresuhkur on normis.
eGFR(CKD-EPI) 87,16 ml/min/1,73m2 - marker, mis näitab neerude töö aktiivsust ja on antud väärtuses normis. Eosinofiilid on valgevere rakud ja toodud tase on pisut normist kõrgem. See ei pruugi viidata mingile tõsisemale probleemile, aga on teinekord viiteks näiteks allergiate osas. Analüüsi tasuks mõne aja pärast korrata ning seejärel saab perearst teha vajalikud otsused.
Parimatega, dr. Ehala