Toitumine 25.05.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Põen aastaid ravile allumatuid bakteriaalseid uroinfektsioone( kolibakter) ja pean pidevalt ( iga päev) võtma, küll suures annuses, 6tbl päevas, küll profülaktilises annuses, 2 tbl õhtuti Nitrofurantoini, vahel ka teisi antibiootikume. Nii, kui antibiootikum ära jääb, paari päevaga põletik tagasi. Hetkel 8.päev Nitrofurantoini taas käsil, aga jäin pasri päeva eest hingamisteede viirusesse ja eile muutus uriin häguseks, tekkis vasakul seljas valu ja taas nitritid ilmusid uriini. Kas Nitrifurantoin enam ei mõju või tekkis viiruse tüsistus ja kuidas edasi? Põletik algab alati nii, et kõigepealt ilmuvad nitritid uriini. Palun, kust võivad pidevalt nitritid uriini sattuda? Kas ma võin saada toitudega, mida ma süüa ei võiks, mis sisaldavad palju nitriteid, või täielikult loobuma vähimastki magusast või mida võiksin üldse süüa, et nitrititest ometi kord vabaneda? Kustkohast saan nitriteid pidevalt! Hügieeniga kõik korras ja teadlik.Tänud, kui saate aidata! Patsient
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Saadetud kirjelduse alusel on nitritite ilmumine seotud bakterite elutegevuse ja ainevahetusega, mitte toiduga.
Nii nitraate kui ka nitriteid leidub teatud köögiviljades (seller ja kapsas jt lehtköögiviljad) ning neid lisatakse säilitusainena ka töödeldud toitudele, kuid nende söömist ei saa seostada bakteritega.
Soovitan jälgida, et jooksite piisavalt vedelikku ning kui maitseb, võite oma menüüsse tuua regulaarselt jõhvikamahla.
Parimatega,
dr. Ehala