Kaalulangus 30.05.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Algas kõik sellest kui 1.5 aastat tagasi arst kirjutas mulle antidepressandid àrevushàirete tôttu , olin siis alakaalus . Olen 183cm pikk ja kaalusin toona 65kg. Vôtsin 1.5 aastaga palju juurde, lôpuks siin kaalusin 84kg. Nüüd viimased kaks kuud olen vàhendanud antidepressante, vôtan 1 tbl asemel pool tbl. Viimastel kahel nàdalal on mu kaal hakanund langema. Olen 5 pàevaga vôtnud kaalust alla 1,1 kg. Oma elustiilis olen muutnud vaid nii palju, et olen viimasel kahel nàdalal kôndinud pàevas ca 8000 sammu. Muidu ei liikunud pm üldse, pàevas max 1000 sammu. Esimene söök on mul kuskil kell 3 pàeval, ja see on supp( iga paev erinev ) ja pool vôileiba. Ôhtuks söön iga paev erinevalt , aga ka vàhe. Öelge palun kas selline kaalukaotus on normaalne ? Viimaselajal on kôht ka lahti, mitu korda pàevas kàin vetsus. Viimaselajal on ka vàga stressirohke elu olnud , seoses elukaaslasest lahkuminekuga ja töiselt . Antidepressantide vàhendamisega on mul tasapisi hakanud ka terviseàrevus tagasi tulema.. Muretsen igast kehaliste probleemide pàrast(isegi kui tegelt ei ole probleemi). Mul on kaalulanguse üle hea meel, sooviksingi saada kuskil 70-65 kg peale aga kuidas eristada normaalselt kaalulangust mittenormaalsest? Alates millisest kaalulangusest kui kiire aja jooksul see pole enam normaalne? Aitàh
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangus võib olla seotud erinevate põhjustega nagu ka ise oma kirjas oletate. Teadmata täpselt teie päevaseid toidukoguseid ja neist saadud energiat, on raske öelda, mil määral toit siin rolli mängib. Kirjelduse põhjal võin oletada, et menüü pole tasakaalus, kuid mis täpselt muutmist vajaks, seda on raske öelda.
Soovitan teil oma toitumist analüüsida, et saada teada, kas ja kuivõrd on teie menüü tasakaalus. Seda nii saadavate toitainete kui energia osas. Saate seda teha nutridata toitumisprogrammis.
Ravimi vähendamine, kehalise koormuse tõus ja ülemäärane stress võivad toetada kaalulangust. Kui tahate, et kaal langeks aga targalt ja te ei kaotaks lihasmassi, vaid ülekilod kaoksid suures osas rasvamassi arvelt, siis tuleb oma menüü üle vaadata ja vajadusel ka mõnelt spetsialistilt nõu küsida.
Parimatega, dr. Ehala