Düsalimentaarne aneemia lapsel 28.12.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Küsin, kuidas düsalimentaarse aneemia korral mitu korda päevas peaks laps sööma ja kuidas peaks 1-3 aastasel lapsel jagunema päevane toiduenergia söögikordade lõikes?
Võite ka saata lisalugemiseks infomaterjali.
Tänan ette!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie lapse tervislikku seisundit,meditsiinilise mõttes, teab kõige paremini raviarst ning kui tema soovitus oli proovida esmaselt probleemi lahendada toitumise tasakaalustamise läbi, siis soovitaksin tutvuda järgnevatel lehekülgedel olevate materjalidega:
https://tarkvanem.ee/toitumine/0-3-a-laps/
https://toitumine.ee/toitumine-erinevates-eluetappides/lapsed
https://www.elselts.ee/els/images/lapsevanemad/2020/imik_vlaps_toit_koduleht.pdf
Diagnoosist lähtuvalt on esmaselt oluline tagada raua ja B grupi vitamiinide ( eriti B12 ja folaadi) kättesaadavus toiduga.
Parimatega, dr. Ehala