Viljakus, kõhulahtisti 27.07.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Kas liigne kõhulahtistite (Guttalax) võtmine võib viljatuks teha? Kui palju on liigne kõhulahtistite võtmine?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Minu küsimus on, et miks on vaja kõhulahtisteid kasutada? Lahtistid on mõeldud enamjaolt siiski lühiajaliseks kasutamiseks ning viljatust sellega ei kaasne. Pikaajalisel lahtistite kasutamisel võivad olla teatud kõrvaltoimed, kuid tavaliselt saab sellise vajaduse puhul patsient ka nõuandeid oma raviarstilt. Kui lahtisteid kasutatakse kehakaalu korrigeerimiseks, saavad kokku väga erinevad tegurid, mis võivad tervist halvendada ja siin on vaja lisaks tervisekontroolile nii psühholoogi kui toitumisnõustaja nõu. Kui olete lahtisteid kasutanud pikaaegselt, siis soovitan pöörduda antud teemaga siiski arsti poole.
Parimatega,
dr. Ehala