vähene urineerimine 15.03.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen suurt kasvu ülekaaluline mees. Viimastel aastatel olen täheldanud, et joodud vedelikukogus ja väljutatud uriinikogus ei ole tihti omavahel kooskõlas. Näiteks, tarvitades õhtul saunas ca 1500 ml vedelikku, ei välju samal õhtul uriiniga pea mitte midagi ja ka hommikul vaevu 500 ml.
Samas, kaalule astudes on kehakaal tõusnud. Ka edasise päeva jooksul ei tähelda olulist uriiniväljutust. Nii on ka kehakaal pidevas tõusus, kuigi ei ütleks, et toitun kuidagi ülemääraselt.
Olen proovinud vahest ka diureetikumidega (furosemiid). Vahest aitab, kuid mitte alati.
Oskate ehk anda nõu, milles asi ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Vedeliku ainevahetus sõltub paljudest faktoritest, sealhulgas ravimitest. Antud kirja põhjal ei saa mingeid täpseid suuniseid anda. Selleks et hinnata joogiga saadud ja väljunud vedelikukoguse võimalikku suhet, peaks määrama ööpäevase (00st kuni järgmise südaööni) tarbitud vedeliku koguse ja väljunud uriini hulga. Selle kõrval tuleks teha toitumise täpsem analüüs. Alles seejärel saab oletada, kas võiks kahtlustada mingeid probleeme. Samuti annab vaatlus andmeid vedelikupeetusest (tursed, väljendunud sokirandid, jmt).
Esmaselt tasub nõu pidada oma perearstiga. Toitumise osas saate suunised nii toitumine.ee kui nutridata.ee keskkonnas, kus on võimalik täita ka toitumispäevikut.
Eriolukorra möödudes võite soovi korral tulla nõustamisele meestekliinikusse, kus saame hinnata võimalikke hormonaalseid muutusi ning eesnäärme tööd. Lisaks saate nõu eluviisi ja toitumise osas. Pöördumiseks vajate saatekirja meestearstile.
Parimatega, dr. Ehala