Ei tunne täiskõhu tunnet aastas paar korda 14.11.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 175 pikk ja kaalun 58-59 kg, olen terve elu olnud hea seedimisega ja toitun tervislikult. Magan öösel 8-10h, stressivaena töö, kodus kõik korras , sõpradega suhted head aga midagi on toimumas. Nimelt aastas paar korda kaob mul ära täiskõhu tunne. Kahtlustan ise Candidat-see olek, kus võin sööma jäädagi ( söön prae ära, liha+ salat ja ma ei tunne mitte midagi) kui teen pürseesuppi kodus, siis vanasti piisas ühest kausitäiest et sain kõhu täis, nüüd võin süüa ära 5 taldrikut ja ma ei tunne absoluutselt mitte midagi, selline tunne on nagu poleks midagi söönudki, lihtsalt kõht läheb punni... Tekkinud on ka meeletud gaasid, just õhtuti tulevad esile. Väldin nisu tooteid, ei tarbi magusat.....Käin igapäev kõndimas 2,5-5 km (suvel rohkem)
Mis uuringuid peaksin tegema et näha enda soolte sisse, mis seal toimumas on? Perearstile kui kaebasin ei osanud ta asjast mdiagi arvata. Ütles et kui jurude poel võtnud sisi vahet ju ei ole. Minul on vahe, olen mures. Väga ebameeldiv on elada kui sööd aga ei tunne täiskõhu tunnet, see hirmutab mind... palun abi!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Olete oma kasvu kohta pigem väikese kaaluga. Antud pikkuse juures on teie kehamassi indeks <= 19, mis näitab, et teie päevased toiduvalikud katavad soovitusliku miinimumi, kuid kas ka tegelikkuses ka kõik makro-ja mikrotoitained kätte saate, on raske öelda. Täiskõhutunde puudumine võib olla seotud nii toitainete puuduse, toiduvaliku (konkreetse eine toitainete sisalduse) kui ka mingil määral kehakaalu kui ka meie meeleoludega. Stress, menstruatsioonieelne periood, alkoholiga liialdamine langetavad tavapärast rektsiooni toidule ja võivad pigem isusid suurendada. Ennem kui kahtlustada mingeid haigusi tuleks teha oma menüü põhjalik analüüs. Saate seda ise teha nutridata.ee keskkonnas või pöörduda mõne toitumisnõustaja vastuvõtule.
Parimatega, dr. Ehala