väga valusad gaasid paremal alakõhus 11.09.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Olen rase 24 nädalat ja viimase mõne nädala jooksul on tekkinud kõhukinnisus ning sellega koos meeletud gaasid. Eriti hullud valud on paremal pool puusanuki kõrgusel ja veidi allpool. Valud on just näiteks istumisel või püsti tõusmisel või end liigutades, muidu valusi ei ole. Wc külastades ja natuke punnitades lööb sinna samma korralik valusööst. Kui õnnestub väljaheide väljutada kaob valu ( kaks korda on selleks vaja läind microlaxi). Valu kaob ka siis kui seda kohta mudida tükimat aega (siis liigub paremat külge pidi ülesse), ning enamus välju röhatistena. Olen üritanud kõik võimalikke variante, et seedimine korda saada. Vahepeal on isegi tunne et ei tohikski miskit süüa.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil minna perearsti juurde ja teha siiski täpsustavad uuringud kuna kaebused on kestnud pikalt. Vajadusel saab perearst suunata ka gastroenteroloogi vastuvõtule. Kõhukinnisus võib olla seotud nii ülihappesuse kui ka muude seedetrakti probleemidega. Paralleelselt võiksite oma söömise üle vaadata koos toitumisnõustajaga. Oluline on, et sööksite regulaarselt, toit oleks vedelikurikas ning lisaks tarbiksite ka joogina piisavalt vedelikku. Need on kõige esmased soovitused.
Parimatega,
dr. Ehala