Alakaal 23.04.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Alakaalust räägitakse häbematult vähe ja abi on nii raske saada!
Mina olen eluaeg olnud pisut alakaaluline. Ma ei ole ennast kunagi näljutanud ja ei ole esinenud ka õgimisperioode. Ma olen püüdnud süüa 5-6 korda päevas, sest korraga suurt praadi ma ära süüa alati ei jaksa. Kõhtu lööb valu. "Ettesöömine" on minu puhul välistatud. Rasedusega suutsin ma juurde võtta kõigest 7 kg ja päev pärast sünnitust olin kaotanud 9 kg. Ja nüüdseks seoses vahepealse haigusega, kui ma ei suutnud söögist mõeldagi, kaotasin ma veel 3 kg. Kaalun nüüd 45 kg. Ma tahaksin tõesti väga juurde võtta! Perearsti juures tehti kõik vereanalüüsid, need on korras. Aga ma olen pidevalt unine ja mul on kogu aeg külm.
Mis ma peaksin tegema?
Kas tõesti saab toitumisabi ainult Tallinnast?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Annan siinkohal oma tavapärase esmase soovituse pidada toidu- ja liikumispäevikut ning analüüsida seda. Kui teie vanusele, kasvule ja füüsilisele aktiivsusele vastavat energiahulka toidust kätte ei tule, ei saa kuidagi kaal tõusta. Oluline on toitumise regulaarsus kui ka toiduvalik. Päevikut saate pidada nutridata.ee kui näiteks ka kaaluabi lehekülgedel. Toitumisnõu saab minu teadmistel ka Tartus kui Pärnus, aga koolitatud nõustajaid on meil tõepoolest väga vähe.
Heade soovidega, dr.Ehala