Ülekaalulisus 23.10.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere. Ma olen juba päris pikalt olnud ülekaaluline. Aasta tagasi üritasin ennast kokku võtta ja kaalu langetada. See aga lõppes sellega, et ma näljutasin ja piinasin ennast ning hakkasin ka toitu välja oksendama. Mingi hetk ma enam ei suutnud ja hakkasin uuesti rohkem sööma. Sellest ajast peale olen ma aina juurde võtnud. Praegu olen ma 177 pikk ja kaalun 104 kg. Ülekaalulisus rikub juba isegi mu tervist ja ka vererõhk on liiga kõrge. Sellest hoolimata ei leia ma enam jõudu enda sees, et tervislikult toituma hakata ja üritada kaalust alla võtta. Toit on mulle mu tervisest ja välimusest tähtsam. Ka motivatsiooni nagu eriti pole enam. Mida ma võiksin teha, et suudaksin kaalu langetada või kuidas saaksin endas selle motivatsiooni leida?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Toitumisskeemil näljutamine-oksendamine-ülesöömisel (nagu oma kirjas välja toote) on sageli peale lihtsalt käestlastud heade toitumis- ja liikumistavade ka psühholoogilised põhjused, mistõttu soovitaksin nii psühholoogilist kui toitumisnõustamist, et end uuesti joone peale saada. Psühholoogilist abi võite leida näiteks keskusest Sensus. Kõige esmast toitumisnõu leiate leheküljelt toitumine.ee
Eestis on taaskäivitunud ka selline liikumine nagu OA (overeaters anonymous). OA on 12 sammuline programm, millest nii mõnelegi mu patsiendile on abi olnud.
Eelkõige on vaja leida aga enda seest soov midagi muuta. Olgugi see esialgu habras ja nõrk. Kui soov olemas ja siht paika pandud, saavad ka teised toeks ja abiks olla.
Heade soovidega, dr.Ehala