Ülekaal - kas vajalik maovähendusoperatsioon? 15.02.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Olen 24-aastane, 169 cm pikk ja kaalun 109 kilo. Olen suht palju kaalulangetuseks vastu võtnud. Olen jätnud maha suitsetamise, mis on mu kaalu veel rohkem tõstnud, käisin jalaga operatsioonil (põlve sidemed läksid katki) ja ei saanud aasta otsa trenni teha. Muidu olen aastaid võrkpalli mänginud. Viimase 6 aasta jooksul on mu kaal kasvanud ca 40 kg. Elu ühikas jne. Viimased aasta otsa olen nüüd toitunud tervislikumalt, liigun rohkem ning tarbin minimaalses koguses ka alkoholi. Aga kaalukaotust ei ole kuskilt näha. Kehakaalu indeks on 35, 8
Kas ma peaksin laskma endale teha maovähendusoperatsiooni?
Välimuselt ma nagu nii suur välja ei näegi. Olen ka suhteliselt suure kondiga. Ma ei tea enam, mida ette võtta, sest tundub, et ükski muu asi ei aita.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Maovähenduslõikust antud hetkel siiski esimese asjana ei soovitaks. Kui soovite enam infot, leiate seda kergemaks.ee leheküljelt.
Mina soovitaksin teil nõu pidada mõne nõustajaga, kes vaataks teie senised toitumisharjumused üle ja aitaks paika panna teile sobiva toitumiskava, mis aitaks kaalu langetada.
Parimatega, dr.Ehala