Alakaal 05.01.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, pöördun Teie poole sellise murega, et ma olen alakaaluline ja sooviksin vähemalt 10 kg juurde võtta. Olen 20aastane 176 pikk ja kaalun 54 kg. Olen ilmselt alakaaluline terve elu olnud ja miski pole aidanud kaalu tõsta. Kellelt ja kust võiksin abi saada?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Juhul kui väike kaal on lolnud teie elu jooksul läbiv võib suuri muutusi teha olla raske, kuid midagi annab kindlasti muuta. Teie puhul oleks oluline kaalu juurdekasv juba 3-4 kilo. Mida saate ise teha, on see, et analüüsite oma toitumist. Nagu ikka, soovitan selleks kasutada toitumine.ee netilehekülje abi. Eelkõige jälgige, et toitute korrapäraselt, et toidukordade vahed poleks keskmiselt suuremad kui kolm tundi ning et te ei jätaks toidukordi vahele. Pöörake tähelepanu toitumise mitmekesisusele ning sellele, et teie toidulaud sisaldaks piisavalt väärtuslikke valurikkaid tooteid ((kala, kana, kohupiim, kodujuust, muna, aga ka oad, läätsed jt)). Nõu tasuks pidada ka mõne kogenud treeneriga ning vajadusel tulla toitumisnõustamisele.
Heade soovidega, dr.Ehala