Toitumine ja ülekaalulisus 27.02.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 162 cm pikk ja kaal kõigub 58- 60 kg. Ülekaalu õnneks ei ole, aga viimasel ajal oli toitumine kuidagi käest ära läinud. Kippusin liiga palju mõttetuid asju näksima, eriti õhtuti. Muidugi vahel võib ikka endale head-paremat lubada, aga ei tohiks sealjuures õiget toitumist unustada. Niisiis umbes kuu tagasi hakkasin jälle tervislikumalt toituma. Rohkem köögivilju, samuti valku ning häid rasvu. Tahaksin kaalu tagasi 53- 54 peale. Tundsin selles kaalus end kõige paremini. Hakkasin ka kaloreid lugema, kuid küsimus ongi nüüd selles, et kui palju kaloreid peaks siis tarbima???
Baasainevahetuse kalkulaator näitab 1400 kilokalori ringis, ehk sellest ei tohiks kindlasti vähem süüa. Liikumise poolest käin kaks korda nädalas jooksmas ja üks kord ujumas ning liigun ka jala. Püüdsingi süüa 1500 kalorit, kuid iga päev andis nälg tunda, kuni ühe-kahe nädala pärast oli õhtuti nälg lihtsalt nii suur, et lasin ennast jälle täis süüa. Ja siis sõin tavalisest rohkem nii 2- 3 päeva. Tundub, et 1500 kalorit siis ikka liiga väike, kui nälg tekib. Kas äkki sobib mulle siis 1700 kkalorit või hoopis 1800? Nii kaks kilo võiks ju kuus langeda!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
1500 kcal/p on liiga vähe. Nii nagu ise oletate jätaks ka mina päevaseks energiahulgaks 1700-1800 kcal, seda vastavalt sellele, kui füüsiliselt aktiivne teie päev on. Proovige jälgida, et toidukordade vahed ei veniks liialt pikaks (mitte üle 3-4 tunni). Viimane aitab vältida näljatundest tekkivaid ülesoomishoogusid. Toitumise kohta leiate rohkem infot internetileheküljelt toitumine.ee
Heade soovidega, dr.Ehala