ülekaal 02.05.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 44-aastane naine , 170cm pikk ja kaalun hetkel 90 kg . Suur ülekaal on mulle kogunenud 4-5 viimase aasta jooksul , varem kaalusin 65-70 kg . Olen kaalu normis hoidnud pideva tervisespordi ja toitumise range kontrolliga . Nii , kui lõdvemaks lasksin , kohe kilod kogunesid . 6 aastat tagasi vähenes seoses töökohamuutusega mu füüsiline koormus ja kilod hakkasid tasapisi kogunema , esialgu suutsin siiski mingil määral piiri peal hoida ja vahel jälle pisut alla võtta jne. Nüüd paar viimast aastat aga ei ole ei söömise jälgimisel ega võimlemisel-kõndimisel-rattasõidul enam sellist tulemust nagu varem , kaal üha suurenes . Kuna olen arvel kroonilise türeoidiidiga , läksin ka sel kevadel kontrolli üle 3 aasta ja selgus , et diagnoos on muutunud - hüpotüreoos. Hakkan võtma levotüroksiini 25mg päevas . Aga enne vereproovi vastust kirjutas tohter mulle dieeditoeks ka välja Reductili , mida olen nüüd nädala võtnud . Kas võin selle ravimi võtmist jätkata ka koos levotüroksiiniga ? Ja kas selle diagnoosi juures ongi mul üldse lootust veel ülekilodest lahti saada ja normkaalus püsida ? Kavatsen endiselt tegeleda nii võimlemise kui kõndimise ja sõitmisega , ka söömist jälgin . Ka mu töö vajab pidevat liikumist . Väga tahaks kasvõi 10 kilogi alla saada !
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Lisandunud kilod, mis ei tahtnud alluda režiimile ja füüsilisele koormusele, olid ilmselt seotud hüpotüreoosiga ning nüüd kui olete ravi paika saanud, muutub loodetavasti ka dieedipidamine efektiivsemaks. Kui teile reductil sobib ja kõrvaltoimeid ei esine (näiteks liigne vererõhu tõus), siis võite seda ravimit kaalulangetamise eesmärgil kasutada, kuid ärge toitumise jälgimist ning piisavat liikumist unarusse jätke.
Heade soovidega, dr.Ehala