ülekaalulisus 20.10.14 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
Olen 11 aastane tüdruk. Olen 158cm pikk ja kaalun 67kg. Mida ma tegema peaks? Kui tavaliselt kõht tühi ss kohe ei suuda vastupanna maiustustele...(käin lestaujumises 3 korda n.)
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Usun, et laagris anti söömise ja toiduainete kohta vajalikke teadmisi ning nippe ja neid tasub pidevalt üle vaadata. Väga oluline on, et toidukorrad ei jääks vahele. Korralik hommikusöök on eriti tähtis. Hommikulauale võiks kuuluda puder, täisterajahust leivatooted, kodujuust, kohupiim, muna. Kindlasti ka puu- ja köögivili, kasvõi siis mahla näol. Kui üks või teine toidukord vahele jääb kipuvadki tekkima nö. isud ja esimeses hoos hakkame neid vaigistama maiustuste või vähem toiteväärtust omava söögiga(kiirtoit, jmt). Reegliks võiks saada aga, et maiustusi endale tühja kõhuga ei luba, sest siis sööme neid kindlasti üle. Sellevõrra muutub meie toiduvalik sageli kehvemaks ja mida vähem saab meie organism täisväärtuslikku sööki, seda suuremaks lähevad omakorda isud. Oluline on ka liikumine. Kolm korda trenni on hea, aga liikuda tuleb iga päev. Vähemalt 30-40 minutit mõõdukas tempos kõndi on hädavajalik. Ära tuleb unustada kõiksugu liftid ja eskalaatorid ja kõndida niipalju kui võimalik. Kui on suur magusaisu, siis esimese asjana tasub võtta klaasitäis vett ja see rahulikult ära juua. Vaevalt, et meid kiusanud isu sellest päris ära kaob, kuid söödava toidu kogust on nii võimalik kindlasti vähendada. Loomulikult tasub pidada nõu ka oma perekonnaga, mida saaksite kõik koos ära teha, et söögikordi paremini kontrollida , toiduvalikut mitmekesistada ja enam liikuda. Pereliikmete tugi ja kohati ka tagantutsitamine on väga tähtsad.
Heade soovidega,
dr.Ehala