Kas dr Maie Väli tegeleb toitumishäiretega? 02.08.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Oskate Te vastata küsimusele, kas Tartu Ülikooli Kliinikumis töötav dr Maie Väli tegeleb ka toitumishäiretega? Oma naistearsti poole pöördusin ma murega, et minu menses on kolm kuud hiljaks jäänud (rasedus on välistatud!!!). Dr Maie Väli juurde suunas mind minu günekoloog, kes nägi, et mul võib olla toitumishäire. Panin aja kinni, mis on alles oktoobris. Nüüd, kui peaks juhtuma, et minu menses tagasi tuleb, kas oleks mõtet ikka sinna arstile minna või peaksin siis aja tühistama? Minu günekoloog ütles, et peaksin sel juhul ikka sinna minema, aga kas ta tegeleb üleüldse toitumishäiretega? Ma ei tea tegelikult, kas tegemist ongi toitumishäirega, aga mind tabavad järjest tihedamini õgimishood. Aga siis ei haara ma millegi magusa järele, vaid söön kartulit, kalapulka, tatart ja selliseid toite, aga väga palju. Täna õhtul juhtus sama lugu ja tulemuseks oli 2350 ära söödud kilokalorit. Päeval ma väga aktiivne samuti polnud. Pärastlõunal 18 minutit sörkjooksu, sest vihm tuli selga ja õhtul umbes 30 minutit kõhulihaste harjutusi, mis ei ergutanud just eriliselt mu südametööd. Eelmine päev olin jooksnud 55 minutit, aga see ei õigustanud mingil juhul mu õgimist ja neid ülesöödud kaloreid
Olen 14-aastane tütarlaps, kes on 157 cm pikk ja kaalub 48,3 kg. Tean, et see on normaalne, aga täna söödud kogused ja üleliigsed kalorid ei tee mu enesetunnet just paremaks ja otsustasin selle asja käsile võtta ja uurida, kas siis dr Maie Väli tegeleb toitumishäiretega.
Lugupidamisega
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Dr. Väli ei tegele toitumisnõustamisega, kuid kindlasti on ta väga pädev ning suurte kogemustega kõigis küsimustes, mis puudutavad hormonaalseid muutusi(mis võivad olla tsüklihäire põhjustajaks). Kui teie arst arvab, et tuleb dr.Väli konsultatsioonile minna, siis peaksite teda kuulama. Visiidile tuleks minna isegi juhul kui vahepeal päevad taastuvad. Kui on kahtlus toitumishäirele, siis saab edaspidi pöörduda toitumisprobleemidega tegelevasse üksusesse, mis asub TÜ Psühhiaatriakliinikus.
Parimatega, dr.Ehala