7kuune ei taha piima. 10.06.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.
MInu 7kuune laps on väiksem võrreldes teiste samavanustega. Kaalu juurde tulnud, aga vaikselt, ja perearst kurtnud ei ole, et tundubki pisemat kasvu. Piimakogused on meil alati olnud väiksemad kui teistel samavanustel. Praegu aga ei taha laps üldse piima juua. Püreesid sööb hea meelega, piima aga joob hommikul vara ja õhtul poolunes, ülejäänud korrad aga käib võitlus ja nutt.
Mida peaksin tegema, proovima või kuhu pöörduma?
Ette tänades
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mina pole ilmselt päris õige inimene antud küsimusele vastama, aga kui lapse tervisenäitajad üldiselt korras, pole tõsisemaks muretsemiseks põhjust. Soovitan vägisi lapsele ühtegi toodet mitte pakkuda, see suurendab vaid vastuseisu. Võite ju püreedesse pisut piimasegu lisada kui see muude komponentidega sobib. Pigem jätke vastuseisu korral piim üldse nädalaks- paariks ära või pakkuge seda vaid hommiku- õhtutundidel, millal laps antud toiduga kirja põhjal nõus on. Seejärel hakake teda uuesti harjutama lusika paari kaupa. Kui laps kasvab, hakake teda harjutama muude piimatoodetega mis eale sobivad, et valikuvõimalusi tõsta. Pöörake igaks juhuks tähelepanu lapse aistingutele peale piimajoomist (ega ei teki kõhugaase, kõhulahtisust, vm). See on vähetõenäoline, et tegu mõne kõrvalekaldega, aga võimalik. Kui see nii on, peab asja uuesti perearstiga arutama.
Eelkõige lähtuge aga lapse tervise ning kaalunäitajatest. Kui need korras, on teie laps ka toidust kõik vajamineva kätte saanud. Kui üks asi ei sobi, suurendage teiste toiduainete osakaalu, mis lapse vanusele kohased.
Heade soovidega, dr.Ehala