Kaaluprobleem 04.08.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 17-aastane tütarlaps. Olen 173cm pikk ja kaalun 85kg. Minu arust on see natuke liiga palju. Toitun tervislikult. 3 korda päevas ja peale kella kuut ei söö. Toit on mitmekesine. Ja ainevahetus on kiire. Olen ka trenni teinud aga kehakaal ei lange ikka. Mitte grammigi madalamaks. Mida peaksin tegema, sest inetu on ennast vaadata peeglist nii ümarana?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Nagu ikka taolistel juhtudel tuleb esmalt selgeks teha kui palju organism vajab päevas toidu näol energiat võttes arvesse nii vanust, pikkust, füüsilist koormust, jm. Vajalikud valemid päevase energiahulga leidmiseks kui ka infot toitumise kohta saab näiteks toitumine.ee ja nutridata.ee lehekülgedelt. Kui kaloraaž paigas võiks üle vaadata ka toiduained, mida sööte. Kuigi sageli rõhutatakse liigrasvase toidu halba mõju kehakaalule, siis samavõrd kui ehk mitte enamgi mõjutab kaalu kerget juurdetulekut magusaga, sealhulgas magusate jookidega, pagaritoodetega ning muude suhkrurikaste toodetega liialdamine. Tutvuge toodete pakenditega. Sageli ei teata, et ka nö. soolased tooted võivad olla väga suhkrurikkad (mõned sakatikastmed, ketšupid, jm). Samamoodi sisaldavad väga paljud hommikuhelbed liialt suhkrut. Jälgige, et teie valitud toit oleks võimalikult vähe ületöödeldud ning menüü sisaldaks täisteratooteid ja kataks päevase kiudainetevajaduse. Kuigi ütlete end söövat mitmekesiselt, vaadake üle seegi, kas saate igapäevaselt toiduga ikka piisava koguse köögi-ja puuvilja.
Heade soovidega, dr.Ehala