Toitumisprobleemid 29.03.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 14-aastane tüdruk. Mure on selles, et olen mures oma tervise pärast. Ma olen 176 cm pikk ja kaal kogu aeg kõigub 48-52 kg ringis. Olen kaotanud ka söögiisu, kõht kogu aeg koriseb, kuid lihtsalt ei suuda süüa ja mul on tõsine hirm paksuks minemise ees. Kas see võib olla anoreksia (või on lihtsalt puberteet), et tahtsingi küsida, kuhu pöörduda?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Taoline käitumine võib olla tõsise toitumishäire alguseks ning kuna kaaluindeksi järgi olete tugevas alakaalus on tõepoolest aeg probleemiga tegeleda. Soovitaksin kõigepealt asjast rääkida mõne lähedasega, eriti hea kui see inimene oleks oma pereringist, kes teile toeks saaks olla. Nõustamiseks võiks pöörduda nii psühholoogi kui ka toitumisala inimese jutule. Tartus on toitumishäiretega tegelev keskus TÜ Psühhiaatriakliinikus. Tallinnas saab psühholoogilist nõu keskusest Sensus. Nõu tasub pidada ka oma perearstiga, sest alakaalul võivad olla tervisele tõsised tagajärjed.
Heade soovidega, dr.Ehala