Rauapuudus 18.10.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minu probleemiks on vere madal rauasisaldus. Nimelt hemoglobiin oli viimati ainult 95,6 g/L. Käisin perearsti juures oma probleemiga, tema ütles, et kui mul erilisi kaebusi ei ole (ainult vahel käib pea ringi, kui tõusen istuvast asendist püsti), siis las Hb ollagi nii madal edasi.
Nüüd aga läksi reedel peole. Jõin seal 3 rummikokteili ja peale viimast hakkas mu kohutavalt paha, oksendasin kõik välja ja sinna mu pidu lõppeski. Olgu veel öeldud, et ma oksendan üldse väga harva, varem on seda alkoholi pärast ette tulnud ainult ühel korral (aga no kõigil juhtub ju).
Kuid nüüd, tahaksin ma teada saada, kas on võimalik, et mu madal Hb sisaldus langetab ka minu alkoholitaluvust, sest see on siiamaani minu jaoks väga kummaline et mul nii halb hakkas????????
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil kõigepealt keskenduda rauavaeguse põhjuste väljaselgitamisele. Kas on see seotud toitumisega (rauda sisaldavate toiduainete vähene tarbimine)või mõne kehalise probleemiga (rohke vereeritus päevade ajal, vm). Kui organism on väsinud (sh.toitainetepuudus) või ülepinges, siis see võib alkoholitaluvust muuta, aga viimane ei ole praegu ehk kõige tähtsam.
Heade soovidega, dr.Ehala