Aeglase seedimisel järel tekkinud valu vasakus küljes 23.03.10 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen 19-aastane neiu. Olen 166 cm pikk ja kaalun ligikaudu 55 kg. Umbes kuu kuni poolteist tagasi tekkis mul seedeprobleem: söödud söök ei taha enam väljuda. Ei ole sellist tunnetki, et oleks vaja WC-sse minna. Varem käisin umbes 1-2 päeva tagant, aga nüüd on umbes 5 päeva järel alles tunne, et oleks vaja tualetti minna. Kogu aeg on väga vaevaline ja raske olla. 2009. aasta detsembrist hakkasin võtma beebipille(Yasminelle). Arvan, et umbes pool aastat tagasi tuli mul korra ka hädal käies verd. Enda mäletamistmööda on see ainuke kord olnud. Nädal või kaks tagasi tekkis vasakus küljes valu (kusagil ribide all piirkonnas). Hingamisel ja liikumisel on sageli valu tunda ja ka pikali olles .
Tarbin vahepeal ka keefiri, joon ploomimahla ja söön päevas 2 kuivatatud ploomi. Vett tarbin samuti vähemalt liitri päevas (enne hommikusööki joon vähemalt klaasi vett). Kui tõsine võib asi olla ja mida ma pean tegema? Olen väga mures ja soovin, et seedimine saaks korda ja valu kaoks! Ette tänades.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alustuseks annaksin tavapärase soovituse vaadata üle oma toidumenüü. Jälgida tuleks piisava joogiga saadava vedeliku kõrval ka seda, et toit iseenesest oleks vedelikurikas. Samuti on oluline tarbida piisavalt kiudaineid (köögi- ja puuvilja, täisteratooteid). Oluline oleks soolestiku töö intensiivistamiseks süüa pigem korraga vähem, aga sagedamini. Kindlasti ei tohiks toidukordade vahed olla enam kui neli tundi. Kõhukinnisust võivad soodustada liigne piimatoodete, kiirtoidu, magusa ning ka liigne rafineeritud jahust toodete tarbimine. Kõhukinnisuse süvenemine võib olla seotud ka Yasminelle kasutamisega, kuigi seda pole toodud sagedase kõrvaltoimena. Valude puhul võib proovida apteegi käsimüügist saadavat NO-SPA-d. Kaebuste püsimisel tuleks aga kindlasti nõu pidada oma perearstiga, kes saab vajadusel teha täpsustavaid uuringuid.
Heade soovidega, dr.Ehala