Nälg 20.03.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen ülekaaluline 46 aastane naine ja soovin kaalu vähendada. Tean tervislikust toidust ja ka ebatervislikust. Tean,et pean palju liikuma. Olen teadlik tasakaalustatud toidust ja ka sellest,mida valesti söön.
Aga kuidas ära saada näljatunne?
Ei aita ,kui söön mõne puuvilja või juurvilja vahepalaks.Koguaeg on mõte söögi juures. Ei aita ka nälja tekkimisel muu asjaga tegelda,ikka hakkab mõte tööle vaid toiduga seotult.
Veel paistetavad mul käed ja jalad .Labakäest edasi on käed nagu pätsikesed. Minust paksematel inimestel on käed ja jalad palju saledamad.Vahel olen joonud palju,aga pissile ei aja .Kui lähen tualetti,siis pean tükk aega ootama,et piss voolama hakkaks ja teinekord ei tulegi. Hommikul pissin alati.Vahepeal joon hommikul tassi kohvi,siis tööl enne lõunat,s.o. kell12.00,veel tassi ja pool liitrit vett ja pole ka veel häda.Kui lõuna ajal suppi söön või siis teed või kohvi joon,siis ehk pärast lõunat tuleb miskit. Kas see on normaalne?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kui näete, et käed või ka jalad tursuvad ning vedelik kipub organismis peetuma, tasuks läbida üldtervise kontroll (vererõhu mõõtmine, analüüsid, jm).
Mis puudutab pidevat näljatunnet, siis siin võivad mängida rolli mitmed faktorid.
- Toiduainete valikust võib sõltuda kui kaua kestab küllastustunne.
- Samuti tuleb jälgida toidukordade regulaarsust ja kaloraaži jaotumist toidukordade vahel.
- Normaalse toitumisrütmi võivad viia paigast ka meeleolumuutused, selhulgas kestev stress, ärevus, depressioon, vm.
Pange oma toitumine näiteks nädala jooksul kirja, lisades juurde märkused meeleolu kohta. Analüüsige oma päevikut või paluge seda teha mõnel spetsialistil, et saaksite oma isudega paremini toime tulla.
Heade soovidega, dr.Ehala