Paha olla! 23.03.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Mul on selline probleem,et alates eelmise aasta(2007) detsembrist (pärast kõhugripilaadse haiguse läbipõdemist) on mul vahelduva eduga paha olla. Vahel küll vähem,nii,et oksele ei aja,aga vahel ka tugevamini.Oksendanud siiski siiani ei ole. Olen ka märganud,et kõht on veidi tihemini lahti kui enne detsembrit,aga ka mitte väga tihti.
Ka eile õhtul oli süda natuke paha ja kõht mitte-just-väga-kinnises-olekus. Gaase tekib samuti palju..
Ma ei tea,mida ma ette võtma peaks,millest see tuleneda võib? Neerud on mul hetkel külmetunud,joon leesikateed,see on mul alati neerud korda teinud. (viimasel ajal on neerud ka tihti haiged olnud).
Olen 16 aastane õpilane,kas see võib seonduda koolistressiga?
Mõõtsin eile vererõhku, 140/70 oli.. see on minu kohta veidi kõrge. Ja ma olen juba umbes nädal aega tundnud,et vererõhk on kõrge (peas on selline tunne,nagu hakkaks kohe valutama ja kõrvades kohiseb)
Kui see kõik oleks tingitud koolistressist,siis mida ma tegema peaks? Ja kui ka ei ole,siis sama küsimus-mida ma teen?
Suured tänud,kui te mu murest aru saite ja vastate!
aitäh,aitäh.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuigi stressist sõltuvalt võib esineda erinevaid kehalisi vaevusi, siis kirjas loetu põhjal soovitan teil pöörduda arsti poole, et selgitada milles probleem, teha täpsustavaid analüüse ja määrata ravi kui see vajalikuks osutub.
Heade soovidega,dr.Ehala