Ülekaalulisus 07.09.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Olen mures oma elukaaslase pärast, ta on 26 aastane mees ja ülekaalus. Ta on 190 cm pikk ja kaalub 133 kg. Tal on pärilik neeruhaigus, mis vb nats soodustab seda ülekaalu, aga samas ta ise nagu ei püüdle selle poole, et end aidata.
Soovin siis sellist asja küsida, et kust peaks alustama? Millist dieeti soovitate?
Ettetänades murelik naine!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kõige aluseks on inimese enda soov midagi muuta. See on teist kena, et püüate oma elukaaslast aidata, aga teie heast tahtest kahjuks ei piisa. Kui liigsele kaalule lisanduvad terviseprobleemid, tuleb neid menüü koostamisel arvestada ning siin on kirja teel nõu raske anda. Kui elukaaslane selleks valmis on, siis võite alati tulla vastuvõtule (tel: 533 18 008). Taoline kaal mõjutab kindlasti tervist ning ka nimetatud haiguse süvenemist. Ehk on see mõtivaatoriks, et midagi oma elustiilis muuta.
Heade soovidega, dr.Ehala