vormitud jämedad sääred 10.08.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
Küsimus selles, kas on võimalik ainult harjutustega säärelihastele, lahti saada raskvakihti meenutavast polstrist sääre allosas mis ulatub peaaegu kuni kannani? Rasvaimu ei tahaks teha.
Hommikuti on sääred saledamad ja õhtuks on nad tublisti paksemad.
Olen 162 cm pikk ja ~ 58kg raske. Pean end kergelt ülekaaluliseks ning suur osa ülekilodest koguneb alati reitesse (pirni meenutav keha). Sääred on vast kogu elatud elu ühesuguselt jämedad olnud. Väldin enamus ajast rasvarikkaid toite.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Reite-säärte piirkonda ladestunud rasv allub kõige raskemini treeningule. Püsiv koormus ja oskuslik massaaž aitavad aga rasvaladestumist siiski kontrolli all hoida ning teatud määral ka vähendada. See et sääred õhtuks tursuvad võib viidata ka veeniprobleemidele. Viimasest võib tekkida vedelikupeetus ning sellega seonduvalt säärte alaosa turse, nii nagu te seda kirjeldate. Siingi on abiks oskuslik massaaž kui ka tugisukkade-sokkide kasutamine.
Heade soovidega, dr.Ehala