Ülekaalulisus 16.06.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Lugu selline, et olen nyyd aastaga meeletult juurde võtnud, alguse sai see rasestumisvastastest tabletidest. Hakkasin paisuma nagu õhupall ja võtsin poole aastaga juuurde yle 10ne kilo. Nyyd olen yritanud oma normaal kaalu tagasi saada ja loobusin ka kuid tagasi nendes tablettidest. Aga abi pole kaalu ei lange vahepeal tuli lausa juurde. Nyyd olen yhes samas kaalus, sporti teen (vähemalt kolm korda nädalas käin ujumas ja liigun muidu ka palju) räpstoitu ei tarbi, kui siis haru harva ja söön ka minimaalselt (aga mitte liiga vähe) aga muutusi pole. Kaalu tõusuga on juba kaasnenud tervise probleemid ja olen väga mures. Kas te oskade mulle midagi soovitada, mis aitaks mul mul oma kaalu langetada?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alustada tuleks ikkagi oma menüü ja liikumiskoormuse analüüsist, võrdlemaks tarbitud ja kulutatud kalorite vahekorda. Rasestumisvastaste tablettide süüks ei tahaks üksi küll teie kaalutõusu panna. Mainitud tabletid võivad mõnedel patsientidel soodustada vedelikupeetust organismis, kuid viimane mõjutab kaalu ehk vaid mõne kilo võrra. Tulge vastuvõtule ja vaatame üle, mis võivad olla tõusnud kilode põhjuseks.(reg: tel-533 18 008, meil-toitumine@kliinikum.ee)
Heade soovidega, dr.Ehala