Alakaalulisus 01.05.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Probleem algas sellest, et mul oli maovähk, kuna eelmise aasta mais lõigati magu ära ja tehti keemia- ning kiiritusravi. Peale seda ei suuda enam kaalu tõsta koduste toitudega ja nüüd sooviksin abi toitumisel, mis aitaks kaalu tõsta.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Usun, et olete peale lõikust toitumiseks suuniseid saanud, kuid kordan mõned põhitõed üle. Süüa tuleb sageli (2-3 tunni tagant)ja väikeste portsude kaupa, nii tuleb organism kergemini toime toidu seedimisega ning toitainete omastamisega. Toidud olgu vedelikurikkad (püreed, hautised, pudrud, supid, smuutid). Loomset päritolu rasvade asemel, lisage toitudesse pigem pisut taimeõli(kasutage erinevaid). Te ei pea tarvitama "light" tooteid, kuid toiduainete liiga suur rasvaprotsent võib mõjuda seedesüsteemile koormavalt ning ei aita teil sugugi kaalus juurde võtta. Valguvajaduse katmiseks eelistage kana-, kalkuniliha, kala. Head on kodujuustud, ricotta kohupiim. Samas lisage menüüsse taimset päritolu valguallikaid. Proovige läätsi, kinoad(kõigile ei sobi), sojatooteid. Abi võib olla apteegis müüdavatest toidukorra asendajatest, mis on spetsiaalselt toodetud neile, kel probleeme toitumisega (näiteks Nutricia tooted).
Soovitan teil lugda ka kasvaja.net lehekülge, kust saate lisaks informatsiooi vajalike toidulisandite kohta. Kui on soovi ja saate tulla Tallinnasse vastuvõtule, siis on võimalik teie menüüd juba täpsemalt analüüsida ning teie üldseisundile kohandada (võttes arvesse ka analüüse). Registreeruda saab aadressil toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr.Ehala