Kuidas langetada kaalu??? 15.04.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!Olen 43 aastane ja 164 cm pikkune naine. minu kaal aga on 100 kg,millest ma kuidagi lahti ei saa.Mul on kilpnääre ja veresuhkru haigused,ent nende jaoks on mul ravimid olemas,L thyroksin 100 ja Ongliza veresuhkru vastu.Iga päev püüan käia 10000 sammu,kuid kaal ikka seisab.Olen täitsa ahastuses ja ei tea mida teha.Püüan vähem süüa.Palun andke nõu mida teha....vahel on enesetapu mõtted peas sest sellise kehakaaluga mind keegi ei vaja.Enda peale on vastik vaadata.Ettetänades j
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimese asjana soovitan teil oma toitumine kaardistada. Selleks saate kasutada nutridata.ee keskkonnas olevat toidupäevikut. Antud kaalu ja pikkuse juures võiks proovida alustada kaalu korrigeerimist kaloraažiga +-1500 kcal/päevas. Vaadake, et teie söökidest saadav energia peale kella kuut ei ületaks 20-30 % kogu päeva energiast ning püüdke õhtuti vältida või süüa väga väikeses koguses süsivesikuterikkaid toite (teraviljad, suures koguses puuviljad, maiustused, jmt). Kui jääte hätta, saate tulla nõustamisele. Info: toitumine@kliinikum.ee
Parimatega, dr. Ehala