Olen 3-e lapse ema, lapsed on 4, 6 ja 8 aastat vanad. Olen ametlikult abielus, kuid reaalsuses see nii ei ole. 10 aastat tagasi kohtusin endast 1,5 aastat vanema poisiga. Aasta hiljem abiellusime. Meil mõlemil oli elu esimene armastus ja mina pole seniajani kedagi tema asemele leidnud. Aasta tagasi leidis mees omale noore tudengineiu ja pool aastat hiljem kolis ta meie juurest ära. Ta käis meil vahel külas, vahel ööbis meie juures (minu kaisus), me pidasime korduvalt plaani kõigega otsast peale alata, kuid kahjuks ta ei saanud sest neiust üle. Aasta vahetusega lõppes ka nende suhe, kuid nüüd on toimunud tagasiminek ka meie suhetes. Ta ei suuda minuga koos olla, rääkimata sellest, et tuleks kõne alla vestlus suhete parandamisest. Olen 28 aastane, kena väljanägemisega, hea ema, hea voodipartner, oskan hästi süüa teha ja muid naiste asju( need on kõik tema enda öeldud nüüd, mitte kunagi), kuid tema sõnul olen ma tema naisena võimatu. Ta ei oska öelda, miks, kuid minuga kooselu oleks tema jaoks õudusunenägu. Kas mul on lootust, et ta valab oma kibestumist luhta läinud suhte pärast minu peale välja, ning mul on lootust nõustaja abiga neist probleemidest üle olla ja leida viis pere kokku viimiseks, või on viimane aeg hakata tegelema temast üle saamisega, matta maha tunded, mis mul tema vastu on ning leida omale uus tee?

Arst vastas:
dr Harri Küünarpuu
Tallinna Psühhiaatria Haigla, Perekonnastuudio ABX, Psühho-Konsultatsioonid MTÜ
Tere!
Teie esitatud küsimustele on väga raske vastata. Seda on peaaegu et võimatu oletada, miks ta selliselt käitub või miks ta peab kooselu Teiega "õudusunenäoks".
See, mida Te tegema peaksite -- kas hakkama tegelema nõustaja abiga suhete parandamisega või temast ülesaamisega -- on Teie ja ainuüksi Teie otsustus. Selle suhtes ei saa keegi teile nõu anda, kumba Te peaksite tegema. Ainuüksi Teie saate otsustada seda, kumb tee Teile paremini sobib. Mõlemad on rasked. Suhete parandamine võib võtta kaua aega, ka nõustaja abiga. Sama lugu on neist tunnetest üle saamine, mis Teil tema suhtes on. Teie kooselu on kestnud piisavalt kaua, et see võiks kergeks osutuda. Kui Teil on ka selle otsuse tegemine raske, siis võib ehk olla nõustajast abi selles, et ta aitaks Teil selle otsuseni jõuda. Ja kui te koos olete juba ühe või teise otsuseni jõudnud, siis aitaks nõustaja toetus ka seda otsust realiseerida. Aga siiski -- ärge laske kellelgi teisel enda eest otsuseid teha, ka nõustajal mitte. See on liiga tähtis otsus, et keegi teine võiks seda Teie eest ära teha.
Parimate soovidega,
Harri Küünarpuu