Toitumine 23.04.22 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere ma olin 1,5a tagasi 79kg pikkust 168 nyyd kaalun 44,9 kuna vôtsin alla kuna magu oli poletikus raske toituda siis aga tekkisid sapikivid ja nyyd veel raskem toituda ei saa syya piimatooteid,liha ,pahkleid ,soon kanaliha ,kala ,kasutan kaerapiima jne ,kuid kaal ei tõuse väga mitu kcl peaksin sooma ja mis oleksid kaloririkkamad toidud
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Soovitan teil pöörduda toitumisspetsialist vastuvõtule, Olete kaotanud liialt kaalu,mistõttu tuleb täpselt paika panna kui palju ja miillises koguses te erinevaid toiduaineid sööma peaksite, et katta tegelik energia vajadus.. Päevane energia sõltub erinevatest faktoritest, kuid kindlasti ei tohiks see olla madalam kui 2000 kcal/p.
Eneseanalüüsiks võite kasutada nutridata programmi. Soovitan teil süüa korrapäraselt, pigem väikeste portsjonite kaupa Toidu tõhustamiseks võite proovida apteekides müüdavaid toidukorra asendajaid (Nutricia- nutridrink, vm). Soovitan teil rääkida probleemist ka oma perearstiga, et vajadusel teha täiendav tervisekontroll.
Parimatega,
dr. Ehala