Ülekaalusisus. 25.08.21 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Olen 35 aastane, kasv -158, kaal hetkel 73 kg. Võtsin juurde viimasel kolme aasta jooksul. Eluviis ei ole muutunud. Probleemi tekkitamise ajal kohe hakkasin pidama dieete, kuid see ei aidanud. Teen pidevalt treeni. Juulist käin ka individuaal trennis.Treeneri soovitused kasutan päevas 1200 kcal. Kaal ei ole üldse langenud vaid teist moodi -tõusnud ülesse. Olen astmatik, kasutan pidevalt Symbicorti. Pöördusin antud probleemiga ka perearsti juurde. Olen täiesti hädas!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kuigi toitumisel ja kehalisel aktiivsusel on oluline roll, võivad kaalulanguses rolli mängida ka vaimse tervise kui uneprobleemid.
Kui teie treener pole otseselt toitumisnõustaja, siis soovitan menüü läbi arutada mõne vastava ala spetsialistiga. Oluline pole mitte ainult energia hulk, mida toiduga saadakse, aga ka päevaste toidukordade jaotus ja toiduvalik toidugruppide lõikes. Siin oskab toitumisnõustaja kindlasti paremini suuniseid anda.
Parimatega,
dr. Ehala