Kõhunäärmepõletikuga toitumine? 07.12.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minul on küsimus. Nimelt avastati mul 03.12 kõhunäärme põletik ning määrati valuvaigistid, nexium ja range dieet. Konkreetselt aga infot selle kohta mida süüa päriselt tohib ei ole ma aga kuskilt saanud? Olen ise googeldanud aga sellest vähe abi olnud ja pigem ajan ennast rohkem stressi. Ehk oskate Teie mulle öelda mida kindlalt süüa, et seda ravida ja mida kindlasti mitte?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Esimese asjana tuleb eemaldada põhjus, mis mõjutas pankreatiidi teket. Süüa tuleb pigem sagedamini ja väikeste portsjonite kaupa. Vältida tuleb rasvaseid ja tugevalt töödeldud, sh. praetud toite ning loobuda alkoholist. Samuti tuleks vältida punast liha. Minimeerida toidule lisatavad suhkrud. Menüüs olgu rohkelt köögi- ja puuvilju. Toit olgu kergelt töödeldud ning vedelikurikas (supid, hautised, jmt).
Konkreetsemate soovituste saamiseks tuleks täpsemalt teada nii teie haiguslugu kui seniseid söömistavasid.
Parimatega, dr. Ehala