Alakaal 30.11.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Vanus 12 ja üksteist kuud
Pikkus umbes 154cm
Kaal kuskil 36 kuni 38kg
Tere kas ma olen alakaalus ja mis oleks siis ka normaalne kaal? Söön igapäevaselt 3 või 4 korda. Hommiku söögiks on tavaliselt puder. Liigun tavaliselt värskes õhus päevas 40min. Kuidas saaks ka kaalus juurde võtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Toitumissoovitusi saab anda kui on täpselt teada, mida päeva jooksul on söödud ning kas see ka tegelikult katab keha energiavajaduse, arvestades sealjuures kulutatud energiaga. Söögikordade arv ei ütle midagi toiduga saadud energia ja toitainete kohta. Soovitan esimese asjana sisestada oma toitumine nutridata programmi, et saada parem ülevaade. Tasakaalustatud toitumise kohta saab infot toitumine.ee lehelt. Süüa tuleb võimalikult mitmekülgselt ja nii, et igapäevaselt oleks esindatud kõik toidugrupid (teraviljatooted, puu-, ja köögiviljad, piimatooted, liha-, ja kalatoidud ning lisatavad toidurasvad pähklite, seemnete, toiduõli, jmt. näol).
Parimatega, dr. Ehala