PCOS sündroom ja toitumine 02.10.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere
Sain hiljuti PCOS diagnoosi. Samuti soovitas arst toitumist reguleerida ning olen teinud iseseisvalt uurimistööd selles osas. Erinevate allikate põhjal olen teinud enda jaoks kokkuvõtte, et vähendada tuleb "kiirete" süsivesikute ning piimatoodete tarbimist. Soovin teada, kas antud sündroomiga oleks mõistlik eelnimetatud toitainete grupid üldse eemaldada või viia tarbimine miinimumini (kasutada piima kohvi peale, vähesel hulgal näiteks lisada salatisse mozarella juustu jne)
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
PCOS puhused uuringud piimatoodetega on piiratud, et nende põhjal väga kindlaid soovitusi anda. Täielikuks välistamiseks ilmselt põhjust pole. Süsivesikute osas on tõepoolest soovitus nende tarvitamist piirata ning eelistada kiudaineterikkaid tooteid. Menüüsse peaksid kuuluma regulaarselt köögiviljad, marjad, puuviljad ja täisteratooted. PCOS puhul on soovitatud näiteks DASH-tüüpi dieeti.
Parimatega, dr. Ehala