Funktsionaalne düspepsia 16.06.20 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen 34 aastane mees, 9 kuud tagasi algasid seedeprobleemid, täiskõhutunne peale söömist,
Praegu tunnen kõhus närivad kerget valu peaegu terve päeva vältel, parem on liikudes ja keskendudes kellegile. On tehtud gastroskoopia, kompuuter, ultraheli. Gastroendroloog pani diagnoosi funktsionaalne düspepsia. 5 nädalat olen fodmap dieedil olnud, täiskõhu tunne peale söögikordasid on väiksemaks jäänud. Aga see näriv ebamugavus kõhus on emotsionaalselt väga raske. Kasutan piparmündi õli ja hakkasin nõelravi käima. Suitsetan ja kehakaal ka on langenud umbes 5 kg. Väljaheide hele, kollakas. Enne neid tervisemuresid olin stressis, ja praegu sama seis. Kas on midagi mida ma saaks enda tervise heaks veel ettevõtta?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Normaalse seedetegevuse taastumine võtab aega. Isegi kui jälgite toiduvalikuid ning teie eluviis on paranenud ei tule oodatud tulemused koheselt. Kirja põhjal saan aru, et tervis on juba paranenud, kuid soovite veel enda jaoks midagi teha. Stress ja ärevus on olulised seedetegevuse mõjutajad. seega saan soovitada leida tegevusi, mis aitavad ülepinget ja ärevust maandada. Suitsetamine, eriti tühja kõhu peale, süvendab kaebusi. Kui te pole proovinud, siis võite teha kuuri probiootikumidega normaliseerimaks soole mikrofloorat.
Parimatega, dr. Ehala