Alakaaluline 14.12.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere.olen mures enda kaalu pärast.olen35 aastane ja kaalun 46.kas on see norm kaal.söön muidu hästi ja isu väga hea.kuidas saan veel kaalu juurde.olen 160cm pikk.sooviks väga kaalust juurde võtta.Käin ka iga päev 4km tööl rattaga edasi tagasi siis 8km.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teie KMI on 17.9, mis viitab alakaalule. Toitumise osas tuleks esmaselt analüüsida oma senist menüüd. Kas see katab päevase energia ja toitainete vajaduse või mitte. Seda saab ise teha nutridata.ee toitumisprogrammi abil. Samas soovitan aga täpsema analüüsi ja nõuannete saamiseks pöörduda toitumisnõustaja vastuvõtule. Esmane soovitus on süüa regulaarselt, pigem sagedamini ning püüda lisada menüüsse energiatihedaid, aga ka valgurkkaid toite (pähklid, õlid, kohupiim, kodujuust, kala, jmt). Toiduvalikud olgu mitmekesised.
Lisaks tasub teha perearstil tervisekontroll, et välistada võimalikud terviseprobleemid, mis võiks soodustada kaalu langust. Kehakaal võib olla mõjutatud ka emotsionaalsetest probleemidest.
Parimatega, dr. Ehala