5 aastase tüdruku kaal 31.10.19 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Laps on 5,5 aastane (tüdruk), pikkust on peaaegu 116 cm, kaal 17 kg. Söögiisu on kehv kuigi näkse ja maiustusi toidukordade vahel ei saa, magusaid jooke ka ei joo. Põhiliselt joob toidu kõrvale piima või vett, magusat saab kui on põhitoit söödud nö magustoiduks. Kribu näeb välja ja väga tihti on ka haige. Kas laps on alakaaluline? Perearst pole kunagi sellest numbrit teinud, aga hiljuti käisime mandlioperatsioonil ja sealsed arstid mainisid küll, et ta on väga kribu mul.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Perearstil peab olema lapse kaalu-kasvu kõver, mis annab ülevaate tema arengust ja hinnangu sellele, kas kasv-kaal on ajaliselt vajalikes piires tõusnud. Kirja põhjal ma seda öelda ei saa.
Probleemi püsimisel võib nõu pidada laste psühhiaatriga, kes tegeleb väikelaste toitumisprobleemidega. Lapse terviseseisundit kajastavad terviseanalüüsid peaksid andma kinnitava pildi, kas hetkel põhjust muretsemiseks on või mitte.
Parimatega, dr. Ehala