blastocystis hominis 30.04.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere!
Minul avastati blastocystis hominis. Olen käinud mitme arsti juures ja keegi ei tea sellest suurt miskit. Sain omale antibiootikumid, mis ei aidanud ja ei oska miskit edasi teha. Väljaheitte välimus on kaugel normaalse inimese omast. See sisaldab valgeid ja musti tükke. Ka kõhulahtisust esineb tihti. Lugesin internetist veel spetsiaalse dieedi kohta ja olen seda nüüd katsetanud pikemat aega aga ei mingit muutust. Sooviksin siiski sellest bakterist vabaneda. Ehk oskaksite nõu anda, kuidas lõpuks vabaneda sellest
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Mingit kindlat dieeti antud mikroorganimi raviks pole kuigi internetist võib leida erinevaid soovitusi. Arvestada tuleb, et normaalse sooletegevuse taastumine võib võtta aega, isegi kui olete saanud ravikuuri. Lisaks võib proovida kuuri probiootikumidega (1-1.5 kuud), kuigi ka siin kindlad soovitused puuduvad (Beneflora, Lepicol, Lactoseven, jt). Söök peaks olema vedelikurikas. Valikutesse võiks kuuluda kiuaineterikkad toidud.
Parimatega,
dr. Ehala