Ülekaal 01.02.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere, olen 19-aastane neiu, 165cm pikk ja kaalun 95kg. Kaal miski pärast tõuseb suhteliselt kiiresti ja on tekkinud ka juba seljavalud. Ise küll ei tunne, et kaaluks nii palju, kuna jaksan kõike samoodi edasi teha nagu varem. Kas asi võib olla selles, et hormoonidega midagi viga? Olen alati olnud ülekaalus, aga näiteks kaalusin üle 2a 84kg. Nüüd 2 kuuga 95kg. Milles võib asi olla?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teatud kehatüüp võib olla seotud kergema kaalutõusuga, kuid kehatüübile sobiva toitumismustri järgimine võib siin abiks olla. Hormonaalsed muutused (N: kilpnäärme probleemid), ravimid (sh. beebipillid), halb unehügieen kui ka stress ja negatiivsed emotsioonid võivad teatud määral toetada kiiret kaalutõusu. Soovitaksin võimalusel pöörduda toitumisnõustamisele ja vaadata, kas toiduvalikutes ja päevases toidukordade jaotuses saaks midagi muuta, et toetada kaalulangust. Teadmata hetkeseisu on soovituste andmine keeruline. Kaalulangust toetavaid tooteid on mõistlik soetada vaid juhul kui toitumine paigas. Soovitan aga ka siis nõu pidada mõne spetsialistiga, et uurida, milline toode, kui üldse, oleks teie profiili arvestades teile sobilik.
Parimatega,
dr. Ehala