Toitumine 06.01.18 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Juhtus nii, et ma pole nädala aega söönud, plaanis oli 3 nädalat vastu pidada aga kardan, et sellest ei tule midagi välja. Minu küsimus teile on see et kui palju ja mida süüa siis kui pole pikka aega midagi söönud, nõnda et kogu kaotatud kaal lisadega tagasi ei tuleks?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teete näljutamisega oma kehale kahju, mida võib olla teatud aja pärast juba raske parandada. Heas vormis olemiseks on mitmekülgne ja tasakaalus toiduvalik kõige mõistlikum. Kui te sellega ise hakkama ei saa ning menüü kokkupanek on probleemiks, siis pidage nõu mõne toitumisnõustajaga. Praegu soovitan aga teha tervisekontroll oma perearstil ning pidada nõu selle üle, et kas vajate ka psühholoogilist tuge. Seda kõike kiiremas korras. Tegu on tõsise toitumisprobleemiga.
Kui te hetkel olete väga vähe söönud, siis alustage vedelikurikaste toitude lisamisest nagu supid, pudrud, jmt.
Parimatega, dr. Ehala