Rase 16.12.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Sooviks teda mitmendat kuult kaob ära kibe maitse toitudelt ja hapu olen 9dt nädalat rase
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Seda on raske öelda. Rasedusega võivad kaasneda maitsete muutused, mis on tingitud hormonaalsetest muutustest kehas. Mõnedel juhtudel võivad rasedusaegsete vitamiinide kasutamisega kaasneda maitsemuutus. Kui kasutate mingeid vitamiine, siis jätke need mõneks ajks ära ja vaadake, kas see annab tulemusi. Teinekord võib maitsete muutuse põhjuseks olla ka kerge tagasivool maost, mis tekitab hapukat-kibedat maitset. Viimasel juhul võivad kaebused raseduse suurenemisega ka süveneda. Soovitan tarbida piisavalt vedelikku, süüa enam vedelikurikkaid sööke. Ennem magaminekut vältida raskeid eineid. Kui kaebus püsib, tasub nõu pidada perearstiga, kes saab vajadusel soovitada teile sobivaid maohapet vähendavaid tooteid või uid ravimeid.
Parimatega, dr. Ehala