ülekaal 12.01.17 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
minu kaal on väga kõikuv ja suur praegu umbes 120 kg ja pikkus 170 cm olen proovinud paljusid toitumis viise ja käinud ka endokrinoloogi juures aga kasu pole,mingi aeg umbes pool aastat ja siis jälle tõuseb kaal kuigi tegin nii nagu öeldi,tahaks teilt mingit abi.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Nõustamiseks on vaja teada teie täpset toitumis- ja liikumismustrit. Selle põhjal on võimalik analüüsida ülekaalu põhjusi ja anda soovitusi. Esmaselt soovitan analüüsida oma toitumist toitumine.ee/ nutridata.ee toitumisprogrammi abil. Sealt leiate ka soovitusi kaalulangetamiseks: http://toitumine.ee/kehakaal/kehakaalu-langetamine
Oluline on olla regulaarselt füüsiliselt aktiivne ning kõndida igapäevaselt minimaalselt 5-6000 sammu/päevas. Tore, kui sellele lisandub mõnel päeval ka mõni treening. Muutused, mis oma ellu toote, peavad olema püsivad. Kui jääte eneseanalüüsiga hätta, olete oodatud nõustamisele, kuid viimasel juhul tuleb kindlasti kaasa võtta toitumispäevik (nõustamine toimub Tallinnas, aadressil Gonsiori3. Registreerumine: toitumine@kliinikum.ee).
Parimatega, dr. Ehala