ülekaalulisus 13.09.16 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
2 .aastat tagasi.hakkas
tekkima ülekaal alates selle aasta veebr.võttis juurde 10.kg.praegu kaalub 165.cm.pikkune 13.aastane 88.kg.d.vitamiini näit oli veebr.ainult 19.nüüd arst alles ütles .käisime endokrinoloogi juures öeldi et kilpnääre on korras .tehakse mingi vereproov. veel kuidas saab kaal nii väikese ajga tõusta südamefilm oli korras.põeb allergilist nohu aastaid adenoidid
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Teismeea ülemäärane kaalutõus on tänapäeval kahjuks küllalt sage. Teie kirjast ei selgu, kas tegu on tüdruku või poisiga. Üleminekuiga on keeruline mõlemale soole, kuid soost lähtuvalt tuleb vaadata hormoonnäitajaid ning ka kaalu-kasvu kõveraid. Neid parameetreid saab jälgida teie raviarst ja anda vajadusel spetsiifilist nõu või suunata konsultatsioonile. Kui meditsiinilised põhjused on välistatud, tuleks teha põhjalik analüüs elustiilist-toitumisest-liikumisest. Vale unerežiim, psühholoogilised probleemid ja loomulikult energia saamise-kulutamise vahekorra tasakaalutus on peamised põhjused, mis viivad kaalutõusuni. Sageli alahinnatakse teismeliste psühholoogiliste probleemide ja unerežiimi seotust kaalutõusuga. Tehke läbi arstlikud uuringud, kuid soovitan pidada nõu ka toitumise osas ning vajadusel ka psühholoogiga.
Parimatega, dr. Ehala