Ülekaal 04.02.13 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist!
Olen 24a noormees, olen kõvasti ülekaaluline. Pikkus 184cm ja kaalu kahjuks 130kg, olen kogu aeg tegelenud spordiga ning jõuan sporti teha. Viimasel ajal on tekkinud mul aga mõni probleem. Nimelt aeg-ajalt tunnen, et ma ei suuda nägemist alati fokuseerida - näen kõiki asju ilusti, kuid nägemine tundub kuidagi hägune, samuti on tekkinud tunne, et pärast pingutust süda puperdab. Vererõhuga ja pulsiga pole varem mitte kunagi probleeme olnud, olen alati olnud suurem meesterahvas. Kas see on tingitud ainult ülekaalust või on ka siin mingid muud haigused taga? Näiteks suhkruhaigus, kõrge vererõhk vms?
Samuti on ka raske kaalu langetada. Üritan olla võimalikult tervislik ja liikuv, kuid mingeid asju teen ikkagi valesti ja kaal ei lange.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirja teel ühtegi diagnoosi panna ei saa, kuid rasvumine suurendab kordades kirjas mainitud haiguste väljakujunemis riski. Kindlasti soovitan teil pöörduda arstlikule nõustamisele.
Teie kehamassi indeks on > 38, mis tähendab, et teie puhul on tegu raskekujulise rasvumisega, mitte kerge ülekaaluga. Nagu juba mainitud on rasvumine riskifaktoriks paljude raskete haiguste väljakujunemisel. Kui soovite tõepoolest oma toitumist parandada ning tahate saada selles osas abi, kutsun teid vastuvõtule (registreerumine: toitumine@kliinikum.ee)
Heade soovidega,
dr.Ehala