Maoülihappesus 13.10.12 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere! Maoga probleemid umbes 12 aastat. Algse mõõga neelamisel avastati kaksteistsõmriksoolehaavand, mis nüüdseks ravikuuridega kinni kasvanud. Kaks aastat tagasi, kui uuesti mõõka neelamas käisin, öeldi, et on ülihappesus. Otseselt magu valutanud ei ole, aga nüüd viimased päevad on tunda, et magu nagu puhitaks ja kerget happelist vedeliku nagu viskaks üles. Mis tabletikuuri ma võiksin läbi teha ja kas peaksin jälle minema mõõka neelama...? Kas himaalajasoolaga tehtud vett võin juua iga päev? Olen seda tarbinud nüüd 3 nädalat igapäev 1,5 liitrit(massöör soovitas). Ette tänades!
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Himaalaja sool on Eestis viimastel aastatel populaarsust kogunud, kuid ma ei ole kindel, et moodus mida kirjeldate, teie probleemide puhul sobiv oleks. Hetkel soovitan teil soolaveest loobuda. Kindlasti soovitan teil nõupidamiseks arsti juurde pöörduda, et vajadusel uuringud teha. Käsimüügis on maohappesust vähndavaid ravimeid mitmeid (Nolpaza, Omep, Pantoprazole, jt), mida siis tuleks võtta 1x päevas.
Parimatega,
dr.Ehala