Toitumine peale pimesoole operatsiooni 11.04.11 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tere,
paar päeva tagasi oli mul pimesoole eemaldamise operatsioon. Nüüd on aga probleemid toitumisega. Iga kord, kui ma midagi söön, hakkab kõht valutama, kuigi kogused ei ole suured. Kas Te oskaksite mulle öelda mingisuguse dieedi näiteks või mida ma süüa üldse tohin ja mida mitte.
Tean, et tuleks vältida gaase tekitavaid toiduaineid ( puuvilju, juurvilju jne) ja rasvast toitu. Kuigi isegi siis, kui söön ainult kaerahelbeputru ja näiteks riisi, hakkab kõht ikkagist valutama.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Iga inimene on individuaalne ning üldjuhul peale pimesoole lõikust suuri probleeme toitumise osas ei tohiks olla. Samas kui tahked toidud tunduvad hetkel mitte sobivat, püüdke süüa võimalikult vedelaid toite nagu supid, jmt. Sööge korraga vähe, kuid see-eest ehk pisut sagedamini. Teraviljatooted võivad olla samuti esialgu rasked, mistõttu lisage neid oma menüüsse ettevaatlikult. Juurviljad on teretulnud, kuid kergelt töödeldud kujul (hautatud, keedetud). Samuti võite teha kuuri probiootikumidega. Millist täpselt valida, selles osas saate nõu küsida juba apteekrilt.
Heade soovidega, dr. Ehala