jalakrambid 29.08.09 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen 50-ndates aastates naine, põen reumatoidartriiti, suvel oli seljaop.-spinaalkanali ahenemise vastu, abi polnud, läks hullemaks. lisaks seljavalule ja jalgade sipelgatele on lisandunud ägedalt jalgade krambid, enne seda hakkab selg ka nagu surema. Teie käest palun abi sellepärast, et võtsin möödunud aasta jooksul kaalust alla ~10 kg.millest võiks abi olla. olgu veel märgitud, et nädal tagasi olin taastusravis ja see selja hukka keeraski. nüüd tuleb tööle minna ja ei tea mis saab! ehk miski aitaks? lugupidamisega Kaie Pärnumaalt.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kaalulangusest võiks liigeshaiguste puhul abi olla, nii nagu ka kirjutate. Mis puudutab jalakrampe, siis soovitan teil selles osas pidada nõu oma raviarstiga. Lähtuvalt teie haigusest võib siin olla mitmeid põhjuseid. Omalt poolt võin vaid lisada, et vitamiinide ja mineraalainete puudus võib anda (või süvendada) taolisi sümptome. Sellest lähtuvalt on olulised, B-grupi vitamiinid, magneesium, kaltsium, D-vitamiin.
Heade soovidega, dr.Ehala