4 kg 28 päevaga 12.10.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Tervist.
Kaalusin mõni kuu tagasi alles 70 kg, olen ise 163 cm pikk. Seega seda ülekaalu ikka oli. Kevadel aga võtsin end kokku ning hakkasin oma toitumist kontrollima. Eesmärgiks oli kaal saada 55 kg peale. Pärast 7t enam e isöönud, toitusin mitmekesiselt ning vähendasin magusa, alkoholide ja rämpstoidu tarbimist (neist ei loobunud täielikult, aga hakkasin neid kõvasti vähem tarbima). Samuti kõndisin päris palju. Kaal langes ca 3 kuu jooksul 64 kg peale ja olin õnnelik. Siis lasin end aga lõdvaks (sõin päris palju magusat, õhtuti sõin, pidude ajal alkoholi kõrvale sõin rasvaseid asju...) ja 2 kg on taas juurde tulnud. Enesetunne on selle pärast paha, kahetsen jubedalt ja tunnen ka end inetuna. Tahaks jälle mahavõtmisega jätkata ning oma soovitud 55 kilo peale saada. Tean, et kui jätkan samamoodi nagu enne lõdvakslaskmist, siis kaal langeb. 28 päeva pärast aga ootab mind ees midagi väga tähtsat ning selleks puhuks tahan ka parem välja näha.
Tahaksin langetada 28 päeva jooksul 4 kg, ehk siis 1 kg nädalas. Selle kohta on mul kaks küsimust:
1) Ega see 1 kg nädalas minu praeguse kaalu juures (66kg) liiga palju ole ? Mida kiiremini ja rohkem alla võtta, seda kergemini tuleb ju kõik ka tagasi. (samas nälgima ega ühekülgselt toituma ma ei kavatse tegelikult hakata)
2) Kas on üldse võimalik ühe kuuga 4 kg alla võtta, kui täielikult kõigest halvast ei loobu (mingil määral magusat, nt šokolaadi ja natuke alkoholi, aga seal juures ei näksiks midagi kõrvale) ?
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
4.kg kuuga on veel täiesti mõistlik eesmärk. Toitumise kõrval pange rõhku füüsilisele koormusele ja siis võite lubada endale ka pisut meelehead.
Heade soovidega, dr.Ehala