kõhukinnisus 25.09.08 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
Olen mures oma kõhukinnisuse pärast, mitte miski ei aita. Kord olen proovinud Duphalaci ja olen isegi proovinud Aktivia jogurteid, mitte miski neist ei ole aidanud.
Huvitav on selle juures see, et kõhukinnisuse probleem on nüüd 2 aastat ja alati süvise hakul. Kõhukinnisusega kaasnevad ka suured gaasi kõhus.
Üldiselt suured gaasid tekivad just siis kui olen puuvilja söönud. Kas peaksin oma menüüst üldse puuviljad välja jätma. Samuti kui mul see periood hakkab, tõuseb ka kaal hüppeliselt. Millest võiksin abi saada???
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Alustada võiks siiski oma menüü veelkordsest ülevaatamisest lähtuvalt teie probleemist. Ei saa teile kindlat edu lubada, kuid tasuks proovida kuuri preparaatidega, mis aitavad taastada soole normaalset mikrofloorat ning seeläbi toetavad seedimist (N: Beneflora, Lactoseven vms). Kuur võiks kesta vähemalt 1. kuu. Alati võite tulla menüü korrektsiooniks ka vastuvõtule.
Heade soovidega, dr.Ehala