ülekaalulisus 02.10.07 / Toitumine ja ülekaalulisus
Külastaja küsib:
olen 195pikk 30a ja kaalun umbes 190kg. u5a tagasi olin 180kg ja võtsin kolme kuuga kaalust alla ca 50kg. 4a tagasi eemaldati mult sapikivi. ilmselt läks miski valest sest olin haiglas ca kuu ja hiljem kodusel ravil veel kuu. seejärel hakkasin jälle tüsenema. ei aidanud dieedid ega tabletid, arvatavasti vale toitumine. olen kuulnud mingist imelisest mao lõikusest, misjärel ei saa enam suuri toidukoguseid sisse ajada. mind huvitab , kas see on tõsi, kas seda eestis tehakse, mis see maksab ja kas sellel on ka mingeid kõrvalmõjusid.
väga suur mees.
Arst vastas:
Kristel Ehala-Aleksejev
dr Kristel Ehala-Aleksejev
Arst-toitumisterapeut
Tartu Ülikooli Kliinikum
Tere.
Kirurgiliste meetodite abil on võimalik tõepoolest mao mahtu vähendada ning seda ka Eestis, kuid soovitada julgeks seda meetodit alles kui viimast võimalust. Mingi organi eemaldamine või muutmine kirurgilisel teel toob vähemal või suuremal määral endaga kaasa muutusi kogu organismi talitluses. Antud operatsiooni korral häirub mitmete ainete imendumine ning seda just organismile oluliste vitamiinide ja mineraalainete osas (foolhape, raud, kaltsium, im). Väga sageli esineb peale taolisi operatsioone ka erievaid seedetegevuse häireid. Kuna haigekassa antud operatsioone ei kata tuleb see tasuda patsiendil endal ning lõikuse hinnad algavad 30-40 000 krooni piirimailt.
Heade soovidega, dr.Ehala